研究は大きく分けて以下の通りです。
@「ネイティブ論理脳」
A「脳の機能的構造論」
B「記憶のプレート理論」
C「LSE(ロジカル・スティミュレート・エレメント=論理的思考の刺激要素)、についてのの体系化と実験的効果測定」
D理論の教育についての応用
Research of a KIS science laboratory is roughly divided and is as follows.
@"native logic brain"
A"cerebral functional structurism"
B "plate theory of memory"
C"LSE stimulus element of logical thinking), and is systematization and the experimental evaluation of effectiveness
DApplication about the education of theory


研究の総括的簡易説明
・・・体は成長期に適当な栄養を与える、とぐんぐんと大きく育ちますが、成長期を過ぎた体に同様の栄養を与えても、ぶくぶく太るだけです。これはメタボリズム(代謝)の差です。脳の成長についても同様の事が言えます。
感期と言われる適当な時期に適当な栄養(LSE)を与えないと育つものも育たないということです。
Although the body grows up greatly steadily with giving the suitable nutrition for a growth phase, even if it gives the same nutrition to the body which passed over the growth phase, it only grows fat foamily. This is a difference of metabolism. It can say that the same may be said of cerebral growth. I hear that what will grow up if suitable nutrition (LSE) for the suitable time called sensitive term is not given does not grow up.

スペーリーの研究から始まった右脳左脳理論ですが、スペーリー本人も後で話しているように、厳密に分かれる働きを言うものではありません。「右脳的な、左脳的な働き」程度に解釈するのがいいでしょう。
Although it is the right brain left brain theory which began from Spoerrl's research, the work divided strictly is not said as Spoerrl himself is talking later. Probably, it is good to interpret to a "right brain left brain work" grade.

子供は文法なくして母国語を覚えると思われています。また学校に入って文法的にその他の言語をを学ぶとも思われていますが、・・でも子供は言語的な文法で言語を整理していないのであって、実は自分の中で非言語的に「ママにこの意思を伝えたい時にはこう言うのだ。ママがこう言う時には、こういう意思を持っているのだ」と自分の中で気づき整理し、自分なりの文法を作り上げているのです。
これが論理の芽生えともいえます。世の中の事象と自分の関係です。

The child is expected to make grammar there be nothing and to memorize a native language. Moreover, although it seems that he goes into school and it studies other 言語を grammatically, a child says it like this, when .. is not arranging language by linguistic grammar, either and wants to convey this intention to "mama nonverbally in fact in. When a mama says like this, he has noticed in that it has such intentions", and it arranged, and has completed its grammar. This can say it also as the sprout of logic. They are a phenomenon of a world, and their relation.


ギルフォード理論「知能因子のキューブ」は素晴らしと評価し、さらにつきつめたく「成長の過程」キーワードを含めてさらなる研究をしています。にたとえますと、オタマジャクシ期を過ごした蛙が、オタマジャクシに「なんでもっと高く飛べないの?」と言う。自由闊達に蛙よりも早く泳いでいたいた自分の時事を忘れて。・・
The Guildford theory "cube of an intelligence factor" estimates that it is wonderful, is further attached, and is doing further researches including a "process of growth" keyword coldly. If it is alike and compares, the frog which passed the tadpole term will say to a tadpole, "Why can't it fly more highly?" Forget your current events. [ who was swimming freely and generously earlier than a frog ] [ who was ]

機能的構造論と言うと、器質的構造論に比べると、非科学的です。「でも、なんでこの薬は効くのかよりも、機序の説明は完全になせないけど、効く薬を人は求めている」と考えて、成長過程の脳の研究を続けています。
研究の意義は・これらの理論に基づいた指導で子供たちが今社会の中での地位を得て、幸せに暮らしていてくれているということです。
If it is called functional structurism, compared with organic structurism, it is unscientific. "but make explanation of a mechanism completely from why this medicine is effective -- although there is nothing, people are asking for an effective medicine -- " -- it thinks and is continuing research of the brain of a growth process. the meaning of research - I hear that children acquire the status in the inside of society now, and live on instruction based on the theory of these fortunately

「学んで・そして忘れて、残ったものが学ぶことの意味だ」とアインシュタイン先生も言われましたが、食べて・そして排泄する。でも残るものはある。・・
eating, although Mr. Einstein was also said "to be a meaning of learning and - and the thing which forgotten and remained learning" - and it excretes. But there are some which remain.

KIS科学研究所の子供アカデミーでは、この3つの理論に基づき教育実践をしていますので、ここに抜粋し、簡単な説明をします。
まず、下の表をごらん下さい。

laboratory, since educational practice is carried out based on these three theories, an extract is made here and easy explanation is given. Please look at a lower table first.

成長ステージ
Growth stage
1 2 3 4
脳の種類
cerebral kind
原始脳 (0歳)
Primitive brain (0 years old)
動物脳 (0〜2歳)
Animal brain (0?2 years old)
ネイティブ脳 (2〜10歳)
Native brain (2?10 years old)
人間脳 (11歳〜)
Human brain (11 years old?)
記憶的成長
Memory growth
原始記憶
Primitive Memory
記録的記憶
Record memory
ネイティブ記憶
Native memory
編集記憶
Edit memory
記憶の種類
type of memory
先天的なもの。DNA記憶と言われる。原始脳に存在。生命維持に関わりの。深いものを中心としている。例/本能など。

A
native thing. It is called DNA memory. It exists in a primitive brain. It is relation to life support. It centers on the deep thing. An example/instinct.
後天的なもの。知覚される事象を5感覚で捉えた自動的記憶。滞留時間の経過と共に劣化する非言語的な概念記憶。

A
n acquired thing. Automatic memory which caught the phenomenon perceived with five senses. Nonverbal conceptual memory which deteriorates with progress of holding time.
成長の一時期にのみ(0〜10歳)形成される、。「自分だけの事象法則集」のような非言語的概念記憶。例/母語トラウマ。多くの基礎能力が含まれる。(ネイティブ論理力含む)言葉で説明できず、「こうだ」と感じるものなど。例/1、殺人はなぜしてはいけないのか?本人に請われてもいけないのか?などの倫理観や、道徳。2、「女の子はこうするもの」と言う躾など。3、癖4、考え方の基本。上記4例などは、ネイティブ記憶に含まれるが、記憶のプレート構造を理解した後で、説明するのが理解しやすい。

It is formed only at one time of growth (0?10 years old). Nonverbal concept memory like "one's collection of phenomenon laws." An example / native language trauma. Much basic capability is included. (Native logic power is included) That etc. which cannot explain by means of language but it thinks "are like this." why I must not carry out an example/1, and the homicide -- ? -- what the person himself/herself cannot be asked, senses of ethics, such as ?, and morality. upbringing etc. which are called 2 and "thing which a girl does like this." 3, the peculiarity 4, the foundations of a view. Although contained in native memory, the four etc. above-mentioned examples are easier to understand explaining, after understanding the plate structure of memory.
一般的に「記憶」とされるものであり、意識に影響されます。意識と言っても「これは覚えておこう」といったものや、「びっくりした」や恐怖であったり、喜びなどの、意識に上ったインパクトの強いものと言っても良いでしょう。

Generally it is considered as "memory" and is influenced by consciousness. Probably it may be the thing "this will keep it in mind", and "it was surprised" and fear, or you may call it the strong thing of the impact which went up to consciousness, such as joy, even if it calls it consciousness.
欲求
Desire
生存欲
Desire for existence
食欲、性欲、睡眠欲、、安全欲、社会帰属欲、苦除欲等
Appetite, sexual desire, sleep avarice, safe avarice, and social imputed avarice, evasion avarice from pain
食欲、性欲、睡眠欲、、安全欲、社会帰属欲、苦除欲等
Appetite, sexual desire, sleep avarice, safe avarice, and social imputed avarice, evasion avarice from pain
高度化した要求
T
he advanced demand
観察記憶
Observation memory
無意識に記録されたもので進化に大きく影響を与える。
It was recorded on consciousness and evolution is affected greatly.
無意識に記録される。
I
t is recorded unconsciously
意識が大きく影響する
Consciousness influences greatly.
無意識に記録される。
It is recorded unconsciously
編集記憶
Edit memory



意識的に記録される
プレート理論
I
t is recorded intentionally. Plate theory
感情
Feeling

快楽と苦悩の無意識な
知覚の評価
Evaluation of the unconscious consciousness of pleasure and suffering
非言語的に感じる
It is felt nonverbal
快楽と苦悩の無意識な
知覚の評価
Evaluation of the unconscious consciousness of pleasure and suffering
論理思考
Logic thinking

非常に簡単な非言語的論理
Very easy nonverbal logic
非言語的概念的、論理構造式直感的、ネイティブ論理脳
Notional, a nonverbal intuitive and logical structure type
native logic brain
言語的論理
Linguistic logic
成長時期
Growth time


0〜10歳
About 1〜10 years old
10歳頃から
From 10 years-old
現象
Phenomenon
本能
I
nstinctive
5感覚で捕らえる?
It catches with five senses.
トラウマ、躾、癖
trauma, upbringing, a peculiarity
ビックリ!!恐怖、喜び
Surprise!! Fear, joy, etc.

これは右に行くほど、成長する脳の機能的4重構造論の図です。

This is a figure of 4-fold [ functional ] structurism of the brain which grows, so that it goes to the right.

KISの研究部では、「小児期にしか育たない論理力と言うものがあるはずだ」としています。そこでその小児期にしか育たない論理力を持つ脳を
@「ネイティブ論理脳(図表bR)」と名づけて、その存在を合理的に理解するための
A「脳の機能的構造論(上記図表)」を組み立てました。
  またこの機能的構造論を明快に理解するための記憶の要素を
B「記憶のプレート理論(図表bS)」として組み立てました。
この理論の教育的応用を考え、小児期にしか育たないネイティブ論理脳養成の教育を実践しています。

At the research section of KIS, it supposes "There must be some which are called logic power of growing up only into a child term." Then, the brain with the logic power of growing up only into the child term was named ? "native logic brain (chart ? 3)", and ? "cerebral functional structurism (above-mentioned chart)" for understanding the existence rationally was assembled. Moreover, the element of the memory for understanding this functional structurism lucidly It assembled as ? "plate theory (chart ? 4) of memory." Educational application of this theory is considered and the education of the native logic brain cultivation which grows up only into a child term is practiced.


@  ネイティブ論理脳定義  -----------------

Native logic brain definition


人間を脳、身体、意識の大きく3つの部位と考えます。 A brain, the body, and consciousness are large and it considers man to be three parts.
意識 Consciousness
(個人の意識)

王様 
King
脳 Brain

大臣
 Minister
身体 Body
(身体の各細胞)

市民 
Citizen

と擬人化して説明します。

It personifies in this way and explains.

三位別体   

it is another object the third place.

市民(身体)は大臣(脳)の介在があって初めて王様(意識)の指示が届きます。しかし、反射や生命維持にまつわる重要事項に関しては、王様(意識)に相談されることなく、大臣(脳)が直接処理をします。

A king (consciousness's) directions arrive only after citizens (body) have a minister's (brain) intervention. However, a minister (brain) does direct processing, without consulting with a king (consciousness) about the important matter related to reflection or life support.

但し中には自分と言う王様(意識)の全ての命令に従うのではなくて、自律神経の役割もなす大臣(脳)の命令に従うのです。残念ながらそれにも従わないガン細胞や、免疫細胞などの存在もあります。ネイティブ論理脳とは、この大臣(脳)についての理論です。理論では「自分」(意識や魂と呼ばれるもの)と「脳」は別人格であると定義します。

However, not all commands of the king (consciousness) who tells himself to inside are followed, and a command of the minister (brain) who also makes the role of autonomic nerves is followed. There is also an existence of a cancer cell, immune cells, etc. which does not follow it, either, though regrettable. A native logic brain is the theory about this minister (brain). In theory, it is defined as "themselves" (what is called consciousness and a soul), and a "brain" being another person ranks.

変なたとえですが、入水自殺者なども本人の自殺の意思とは別に、体はおぼれたくないと抵抗します。
Although it is a strange metaphor, if the body does not want to be drowned, it will resist aside from [ a suicide-by-drowning person etc. ] the intention [ of the person himself/herself ] of suicide.


補足資料1 : 記憶の喚起と忘却について ---------

Support documentation 1 : About evocation of memory, and oblivion

B「記憶のプレート理論」  ---------

The plate theory of memory. Please look at this laboratory publication book for details. Please give us a proposal to m@kismit.jp.

詳しくは当研究所出版書物をご覧下さい。語提言はm@kismit.jpまでお願いします。

Aグループ:30年近くに及ぶ当研究所付属教育機関で「小児期の敏感期に積極的、多角的に,LSE(Logical stimulus element:脳刺激的要素)を与えた子供たちの16歳までの観察結果」と、Bグループ:「平均的にLSEを受けたであろう16歳の子供のグループ」とを論理能力テストによって比較し理論を体系化しました。

A group : In this laboratory attached educational facilities for about 30 years "The audit observation up to 16 years old of the children who gave LSE (Logical stimulus element: brain stimulation element) positively [ the sensitive term of a child term ], and on many sides", The logical skill test compared B group: "group of the 16-year-old child who probably received LSE on the average", and it systematized theory.


論理テストと同時に、高校数学の2次関数:「グラフの軸と頂点を求めるための式の変形」の理解についての比較実験も行い、Aグループの極端な優位性を確認しました。(最初の理解への到達時間、理解した事柄の定着度、2週間後の定着度です)

The comparative experiments about an understanding of secondary function [ of high school mathematics ]: "modification of the formula for asking for the axis and the peak of a graph" were also conducted, and, simultaneously with the logic test, the extreme predominancy of A group was checked. (They are the degree of fixing of the understood matter, and two-week Ushiro's degree of fixing the attainment time to the first understanding)


y=ax2+bx+c を変形していくと

y=ax2+bx+c is transformed


となることの解説力の比較)がわかった。これは従来言われている「10才ごろまでに頭の9割は完成される」とのことを示すものであると解釈される。Comparison of description power was
found. This is interpreted as it being what shows the thing said conventionally "90 percent of the head will be completed by 10 years-old time."

から

Aグループのものがになる途中の数式を概念的T直感的処理)に理解しているのに対して、Bグループのほとんどの者は言語的(シンボル的な数式の記憶)として理解をしている事が見受けられた。(実験対象30人:30人)

understanding as linguistic (memory of symbol expression) was able to see almost all the persons of B group to understanding the expression in the middle of the thing of A group coming to be alike to notional T intuitive processing. (: for [ 30 ] experiment 30 persons)


その他の実験的にわかった顕著な傾向から、「小児期にしか育たない論理力と言うものがある」とする理論の体系にいたった。

It resulted in the system of the theory which it supposes "There are some which are called logic power of growing up only into a child term" from the remarkable tendency which found others experimentally.

その論理力を持つ脳を
@「ネイティブ論理脳」と名づけて、その存在を合理的に解するための
A「脳の機能的構造論」を組み立ててみました。
  またこの機能的構造論を明快に理解するための記憶の要素を
B「記憶のプレート理論」として組み立てました。
現在解明されている脳の器質的研究事実に照らし合わせての、矛盾排除を東大算数研究会の若手研究者たちの協力を得て行ってきました。器質的な脳との整合性を高めた理論であると考えます。
しかし非言語的な事柄を言語的に表そうとしているので、分かりずらい点もあろうと思いますが、ご理解下さい。
A brain with the logic power ? "native logic brain" was named and ? "cerebral functional structurism" for understanding the existence rationally was assembled. Moreover, the element of the memory for understanding this functional structurism lucidly, It assembled as ? "plate theory of memory." Cooperation of the young researchers of the University of Tokyo arithmetic study group was obtained, and inconsistency exclusion tested by comparison on the organic research fact of the brain solved now has been performed. I think that it is the theory which improved compatibility with an organic brain. However, since it is trying to express a nonverbal matter linguistically, I think that there will also be understanding but please understand.

この理論の教育的応用を考えると次の2点になると考えます。
 ● 小児期にしか育たないネイティブ脳養成の教育を実践できること
 ● ネイティブ脳の未熟なまま小児期を過ぎた人を判断して、   その人たちに効果的な言語的論理力強化を実践できる事ということです。 ありがとうございました。

Considering educational application of this theory, I think that it becomes the following two points. - The education of the native brain cultivation which grows up only into a child term can be practiced. - The person who passed over the child term while the native brain had been unripe is judged. It is being able to practice linguistic logic power strengthening effective for the people. THANK YOU